Coordonatori activități în comunitate

MIHAELA MICHAILOV (n. 1977) este publicist, dramatorg și regizor. A absolvit Facultatea de Litere a universității București și apoi un master în scriere dramatică (UNATC, 2008) și în antropologie (SNSPA, 2012). Este doctor în teatru și lector universitar la UNATC „I.L.Caragiale”, București. Este activă în presa scrisă, fiind coordonator al trimestrialului Gazeta de Artă Politică, cu rubrici permanente la Scena.ro, România Liberă, Suplimentul de cultură, Observator cultural ș. a. Ca dramaturg, a publicat o serie de piese precum Sales Gosses (Solitaires Intempestifs, Besancon, 2016), Cherche mon pays sur google (Maison Antoine Vitez, Paris, 2012), La Famille Offline (Maison Antoine Vitez, Paris, 2010), Le Complexe Roumanie (Maison Antoine Vitez, Paris, 2009), Complexul România (UNITEXT, București, 2007). Textele sale au fost puse în scenă de-a lungul timpului la mai multe teatre: Wanda (dramatizare și adaptare împreună cu Radu Apostol, regia Radu Apostol, Teatrul pentru tineret GONG, Sibiu, 2018), Familia fără zahăr (texte de spectacol, regia Radu Apostol, Centrul de Teatru Educațional Replika, 2017), Fetița soldat (regia Silvia Roman, Teatrul Național București, 2016), Profu de religie (regia Bobi Pricop, Teatrul Național „Marin Sorescu”, Craiova, 2013), Familia Offline (regia Radu Apostol, Teatrul Foarte Mic București, 2013), Sub Pământ (regia David Schwartz, spațiul Sub Rahova, București, 2012). Google țara mea (regia Alexandra Badea, Teatrul Foarte Mic, București, 2010). În calitate de cercetător, publică următoarele volume și studii: Evacuate the Area: Zero Space în European Dance since 1989 (Routledge, 2014), Teatrul educațional. Jocuri și exerciții (co-autor, București 2013), „Teatrul intervenției în cotidian” în volumul Das rumänische Theater nach 1989. Seine Beziehungen zum deutschsprachigen Raum (ed. Alina Mazilu, Medana Weident, Irina Wolf, Editura Frank & Timme, Berlin, 2011), Victor Rebengiuc. Omul şi actorul (în colaborare cu Simona Chiţan, Editura Humanitas, Bucureşti, 2008).

KATIA PASCARIU (n. 1983) este actor, angajată a Teatrului Evreiesc de Stat din București (TES). Este absolventă a Facultății de Teatru a UNATC „I. L. Caragiale” (2002-2006) și a unui master de Antropologie și Dezvoltare Comunitară și Regională din cadrul Facultății de Sociologie și Asistență Socială, Universitatea București (2014-2016). Este membru fondator al Centrului de artă comunitară Vârsta4 (2009), Asociației ADO – artă pentru drepturile omului (2013), membru al Centrului de Teatru Educațional Replika (2015) și fondator asociat al MACAZ Bar Teatru Coop (2016). A jucat în mai multe spectacole de teatru, dintre care amintim: „1918: Altă istorie nu se putea scrie!” (de Mihaela Michailov, regie David Schwartz, Macaz Teatru Coop, 2018), „Marienbad” (după Shalom Aleihem, de Andrei Munteanu, TES, 2017), „’90” (scenariu colectiv, regie David Schwartz, Macaz Teatru Coop., 2017), „Cunthate [URĂ]” (de Nico Vaccari, Replika/ Colectiv A – București 2015), „Amintiri din epoca de şcoală” (de Mihaela Michailov, regie Radu Apostol, producţie ADO/ArCuB – Bucureşti, octombrie 2014, Teatrul de Comedie), „Nu ne-am născut în locul potrivit” (text şi regie Alice Monica Marinescu şi David Schwartz, spaţiul Platforma, Bucureşti, oct. 2013). Cu diferite spectacole, participă la importante festivaluri de teatru naționale și internaționale: Festivalul Internaţional de Teatru de la Sibiu (2006), Gala HOP – Mangalia (2006), The New York International Fringe Festival (FringeNYC) (2007), Festivalul de Teatru Piatra Neamţ (2009), Edinburgh International Theatre Festival (2013), Temps D’Images (Cluj, 2015). Are o importantă activitate de trainer educațional/ artistic desfășurată în multiple proiecte: BEAMS – Liber de stereotipuri (2014, Bucureşti – ateliere de film și teatru), Noile minorități ale Bucureștiului (2015-2016 – ateliere de teatru cu liceeni din București), Școala mobilă (intervenție educațional-artistică în Scoala Ferdinand I, 2017).

VLAD PETRI (n. 1979, la Bistrița) a absolvit Universitatea de Artă Teatrală şi Cinematografică, specializarea Imagine Film şi Televiziune (2004) și Masterul de Antropologie Vizuală și Media de la Universitatea Freie din Berlin (2014). A realizat documentarele: “Revelion 2008” (2009), împreună cu Mădălina Roşca , “București, unde ești?” (2014) și „La pas pe litoal” (2016, împreună cu Vlad Ursulean). În 2008 a iniţiat (împreună cu Marius Iacob) proiectul Photon care consta în realizarea de workshopuri de fotografie şi film, adresate unei categorii vaste de public (în principal liceeni şi studenţi). Începând cu 2012 este trainer al atelierului de Educație Vizuală în cadrul festivalului de teatru tânăr Ideo-Ideis. A fost trainer în cadrul “Focus Atelier” (Cluj, 2015) și GoBucharest (2016). A lucrat ca director de fotografie la mai multe proiecte de film documentar, printre care: “Circuit” (r: Monica Lazarescu-Gorgan), “Procesul” (r: Claudiu Mitcu), “ România, marea curățenie” (r: Ruxandra Annonier”), “Rețeaua” (r: Claudiu Mitcu), “Hollywood Haq” (r:Demir Yanev); “Wayfarers” (r: Jelena Modric, p: Aristoteles Workshop). Începand cu 2012 a documentat protestele din Piaţa Universităţii din Bucureşti, filmând şi publicând cu regularitate în mediul online clipuri video și fotografii de la evenimentele din București sau din alte locuri din țară. A participat la mai multe expozitii de grup (Bucharest stories – Intercultural Museum, Oslo, Spatiu expandat – MNAC, Bucuresti, Maskolectiv Plus – Zalau, MOSTRA – Bucuresti, 1200C – NEMTOI GALLERY – Bucuresti, Targul International de Arte Vizuale – Bucuresti ). Expozitii personale: Stat/cetățean (2014 – Muzeul de Artă din Cluj-Napoca), Portrete vii (2009 – galeria Make A Point) si Pasager (2002 -Galeria UNA).

LUCIA MĂRNEANU (n. 1988) a absolvit Facultatea de Arte Plastice (UAD, 2010) și Facultatea de Teatru și Televiziune (UBB, 2013). Ocazional, lucrează ca ilustrator pentru diverse publicații/cărți pentru copii, precum “Eu sunt fată. Pot să fac orice” (2017), scrisă de Ruth Borgfjord. One-woman show-ul 10 studii despre iubire cu i mic, a obținut premiul special al juriului la FNT Independent în 2013. În 2014, în urma colaborării cu GroundFloor Group, pentru spectacolul Parallel, Lucia a obținut „Premiul Uniter pentru debut”. Din același an, a devenit membru fondator Reciproca, asociație care i-a oferit șansa de a lucra cu alte companii, în calitate de artist visual/performer. A beneficiat de burse de studiu în Croația și Belgia, unde s-a specializat pe ilustrație de carte și bandă desenată. A publicat în revistele Gazeta de Artă Politică și Tataia. A creat animații și ilustrații pentru spectacolele “Call it Art” (r. Leta Popescu, TNC), “S.R.L” (r. Florin Caracala, Fabrica de Pensule) și “Kinderzimmerzauberei” (r. Leta Popescu, Teatrul Gong Sibiu). „Miracolul de la Cluj” (2017, regia David Schwartz) este cel mai recent spectacol de teatru în care joacă și pe care aveți ocazia să-l vedeți la Telciu vara aceasta.

MARIA BRUDAȘCĂ este artist vizual, specilizată în domeniul graficii tradiționale și digitale, ilustrației de carte și animației. Din 2017 este doctor în arte vizuale al Universității de Artă și Design Cluj-Napoca. Activează în domeniul ilustrației de carte, graficii și designului. Este ilustator și graphic designer al revistei lunare „Ghidul Pozneț de cultură pentru copii” (septembrie 2016-martie 2017). Printre cărțile publicate se numără „10 mâte, 10 căței, și alte pozii de abecedar” de Tudor Arghezi, Editura Arthur, 2014, „Țara unde vineri era joi. Antologie” de Octav Pancu-Iași, Editura ASCR Cluj-Napoca, 2012, „Cărticelele vârstelor fragede”, 5 volume, de Constanța Buzea, Editura ASCR Cluj-Napoca, 2011, „Cartea lacurilor. Cartea pădurilor” de Albert Wass, Editura ASCR Cluj-Napoca, 2009. Este preocupată de domeniul animației, lucrarea sa „Cum s-a făcut lumea”, inspirată din mitologia tradițională românească fiind selectată în cadrul Festivalului Internațional Anim’Est București, 2014, Festivalului „Culese din Balcani”, MNȚR București, 2015 și expoziției interactive pentru copii „Apa trece, poveștile locului rămân”, MNAC, București 2015. Animația sa „Fleur” este selectată în cadrul festivalului de scurt metraj „Tres Courts”, Institutul Cultural Francez Cluj-Napoca în 2014, unde câștigă premiul juriului.

VANESSA SINGENZIA  are 28 de ani, este artistă și locuiește la Cluj-Napoca. În lucrările ei se concentrează pe problematici sociale, comportamentul uman, drepturile femeilor și felul în care mass-media influențează societatea. Transpune cercetarea ei vizuală prin intermediul instalațiilor artistice, „ready-made”, scurt-metraje și performance-ul live, angajându-se să aducă în fața publicului sentimente-lupte cotidiente, memoria spațiului și a oamenilor. 

ION BRAGĂ (n. 1984, în Leova, Moldova) este absolvent al Facultății de Sociologie și Asistență Socială, secția Asistență Socială, Universitatea Babes-Bolyai, Cluj Napoca. Participant activ si co-organizator al proiectului internațional de teatru social „O scena mare pentru oameni mici” , coordonator Alicu Laura (Centru de Resurse pentru Comunitate). A fost reprezentant al acestui proiect în cadrul întâlnirii EVS, Vilnius, Lituania 2010. Actor în filme de scurt metraj, cu mesaje de responsabilizare socială cu privire la persoanele cu handicap locomotor. Autodidact în domeniul muzicii, sectie ritmica, abordand următoarele instrumente muzicale: tobe, drâmbă, tilincă, instrumente de percuție. Co-fondator al miniansamblului Hanu’ cu Bragă, ce-și propune conservarea și promovarea instrumentelor muzicale arhaice: tulnic, tilincă, caval, fluier ferecat, cimpoi, dobă cu fideu, păiuc îngemănat, cât și a muzicii tradiționale românești arhaice de pe întreg arealul românesc, din Basarabia până în Munții Apuseni. Participă la numeroase evenimente culturale de această natură: Festivalul Datinilor de la Cristian-jud. Sibiu, Maratonul Piatra Craiului – Zărnești, Maratonul Stejarului-Mercheasa, Brașov, Gala Ariilor Protejate din România-Poiana Brasov, Festivalul Medieval de la Sighisoara, Festivalul Medieval de la Mediaș, Vlădeasa Winter Trail – Rogojel, Cluj; Ziua Pietrei – Brașov, Târgul Meșterilor Populari de la Muzeul Astra din Sibiu, Concursul Național de tras cu arcul – Sibiu, Festivalul de film Documentar Astra – Sibiu, Drumul lung spre Cimitirul Vesel-Săpânța, Maramureș și multe alte evenimente cu caracter particular unde se insistă pe promovarea folclorului arhaic instrumental, inclusiv Sărbătoarea Subcarpati de 1 Decembrie – Arenele Romane, București.

CODRUȚA COJOC (n. 1983 Bistrița) a absolvit în 2007 Academia de Muzică ”Gheorghe Dima” din Cluj-Napoca, secția Muzicologie, cu o lucrare de licență pe tema istoriei muzicii electronice. În 2010 a absolvit masterul de Management Educațional la Facultatea de Studii Europene din cadrul Universității ”Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca. În 2010 începe să susțină atelierul de creat instrumente muzicale din materiale reciclabile, la Grădinița Malteză pentru copii cu deficiențe neuro-motorii din Cluj-Napoca, ca parte a proiectului ”Meloterapie pentru copii cu dizabilități” susținut de Fundația pentru Comunitate Cluj-Napoca. În 2013 coordonează atelierul la Liceul Waldorf din Cluj-Napoca iar în 2014 atelierul este inclus în săptămâna Școala Altfel” în comuna Geaca, județul Cluj și la ”Vagonul creativ” din cadrul proiectului ”Orașul vizibil” Cluj-Napoca. În 2014 a participat la proiectul ”Change the City” organizat de Grolsch România, cu o instalație sonoră tip orgă cu apă realizată din sticle reciclate. În cadrul Inițiativei ”La Terenuri Mănăștur” creează împreună cu copiii din cartier o orgă din tuburi pvc reciclate pentru folosul comunității iar în 2018 participă cu atelierul său în cadrul Zilelor Mănășturului. În 2017 atelierul revine în programul after-school, la Caravana Veseliei, Cluj-Napoca. În 2011 și 2016 coordonează un atelier de conștientizare sonoră pentru trupa de teatru de liceu ”Trapa” din Bistrița. În 2017 este participant în Ungaria la ”Sounds of Silence” proiect Erasmus+. Din 2016 Codruța este editor video și VJ pentru party-uri de muzică electronică.